Ikona mobilności zmienia swoje placówki - mBank stawia na "lekkie" oddziały

06.11.2014 12:05

Fot. mat. prasowe

Klientów mają przyciągać rozwiązania znane... konsolowym graczom. 

Najstarszy bank internetowy, wciąż będący swoistą ikoną mobilności mBank, wprowadza duże zmiany w swojej sieci placówek. W najbliższych latach oddziały mBanku ulegną poważnym zmianom, a pierwsze tego efekty widzimy już w łódzkiej Manufakturze, w której bank otworzył pierwszą ultra-nowoczesną placówkę. 

Licząca obecnie 178 placówek sieć sprzedaży mBanku zostanie podzielona według sprawowanych funkcji na dwa rodzaje lokalizacji. W centrach handlowych powstaną lekkie oddziały, zapewniające szybką i sprawną obsługę w podstawowym zakresie. W budynkach biurowych zostaną z kolei uruchomiane centra doradcze, mogące zapewnić klientom przestrzeń niezbędną do dłuższej rozmowy o finansach.

Projekt przebudowy sieci sprzedaży to pierwsza tak kompleksowa strategia na rynku bankowym, będąca odpowiedzią na pytanie jak powinny zmienić się placówki bankowe, by lepiej pasować do preferencji klientów oraz mobilnych trendów – powiedział Jarosław Mastalerz, wiceprezes mBanku ds. operacji i informatyki odpowiedzialny za projekt.

Bank wyszedł z założenia, że przeciętny klient większość operacji realizuje sam w domu, a do oddziału przychodzi z konkretnymi sprawami. Ponieważ różnią się one jednak charakterem czy stopniem złożoności, mBank konsekwentnie tworzy dwa rodzaje placówek - "lekkie" w centrach handlowych i bardziej rozbudowane centra doradcze w innych lokalizacjach. 

Lekka placówka mBanku to nowość przede wszystkim przez wzgląd na zastosowane w niej rozwiązania. Klientów do oddziału przyciągać mają ultra-nowoczesne interaktywne ekrany z znaną z konsol funkcją kinect (reagującą na ruch) – angażujące potencjalnych konsumentów – oraz video-walle, które zmieniają sposób prezentacji oferty w placówkach bankowych - klient będzie przeglądać ofertę, dotykając ekranów; w personalizacji oferty pomogą zainstalowane nad ekranami kamery. W placówkach mBanku pojawią się też znane jego klientom mOkazje. 

Lekkie placówki mają zapewniać szybką i sprawną obsługę w podstawowym zakresie (sprzedaż i usługi z obszaru produktów podstawowych, tj. konto, karta płatnicza wydawana na miejscu czy kredyt gotówkowy wraz obsługą kasową i przyjmowaniem dyspozycji). Natomiast centra doradcze będą oferować pełną ofertę usług oraz produkty wybranych spółek mBanku np. Domu Maklerskiego czy mFaktoringu. Mają spełniać funkcję komfortowego miejsca spotkań z klientami, a także przestrzeni do pracy dla doradców.

Zapytaliśmy mBank czym powodowane są te zmiany i jak uzasadniony jest ten podział. Okazuje się, że przed zaprojektowaniem i otwarciem nowego rodzaju placówki w łódzkiej Manufakturze, bank przeprowadził szczegółowe badania oczekiwań swoich klientów i ich zachowań. 

Do centrów handlowych klient przychodzi po konkretne rzeczy, więc trudno oczekiwać, że będzie załatwiać w oddziale coś więcej niż krótką sprawę. Z zakupami w ręku raczej nie będzie rozmawiać o kredycie hipotecznym czy inwestycji emerytalnej. Dlatego lekkie oddziały oferują podstawowe usługi oraz możliwość zapoznania się z ofertą, także mOkazji - powiedział nam Krzysztof Olszewski, rzecznik prasowy mBanku. 

Zwrócił on również uwagę, że centra doradcze mBanku będą lokalizowane w biurowcach i miejscach z dogodnym dojazdem, tak by klient mógł spokojnie załatwić swoją sprawę czy zasięgnąć informacji o bardziej skomplikowanych produktach, nie martwiąc się np. szukaniem miejsca do parkowania. 

Tagi: lekkie placówki mbank, mBank

Następny tekst:

Tak możesz stracić samochód i nie dostać odszkodowania. Nie ma jak się bronić?

Dodaj komentarz

Komentarze

Gość 2014-11-08 09:55:19 Odpowiedz Zgłoś

siwy I zgodnie z barwami firmowymi oraz ogólnym trendem koniecznie trzeba tam zatrudnić ciepłych panów...
Albo zimne panie
1-

Gość 2014-11-10 17:57:27 Odpowiedz Zgłoś

A dla mnie wciąż bez wyjątku Bank nr 1 w Polsce... a nowy serwis transakcyjny ? Kwestia przyzwyczajenia, ogarnięcia itp... no ale niestety niektórzy rodacy boją się zmian, jechali by tylko na tym samym bo łatwo i przyjemnie, ale pamiętajmy czasy idą do przodu...
0

df 2014-11-12 10:32:53 Odpowiedz Zgłoś

Jan Paweł 2
0

Gość 2014-11-12 10:35:13 Odpowiedz Zgłoś

Gość A dla mnie wciąż bez wyjątku Bank nr 1 w Polsce... a nowy serwis transakcyjny ? Kwestia przyzwyczajenia, ogarnięcia itp... no ale niestety niektórzy rodacy boją się zmian, jechali by tylko na tym samym bo łatwo i przyjemnie, ale pamiętajmy czasy idą do przodu...
ślepy
2-

Gość 2014-11-18 15:41:44 Odpowiedz Zgłoś

eee, najwazniejsza w oddzialach jest jakosc obslugi i siec, tu bezkonkurencje jest PKO BP.
0

Polak w Angli 2014-11-23 00:08:13 Odpowiedz Zgłoś

MBank to lipa. Pracuje w Angli. Chcialem otworzyc konto przez internet. A oni zadaja posiadania polskiego numeru komorki do otwarcia konta w internecine. Przeciez jestem w Angli I mam angielska komorke. Zadzwonilem do nich ze nie posiadam polskiego telefonu, a na to pan z centrali mi powiedzial ze nie moge miec konta u nich w banku. jezeli nie mam polskiego telefonu komorki. Good Bye - MBank. Sa inne banki ktore chca moje pieniadze..
1+

Gość 2014-11-24 16:08:18 Odpowiedz Zgłoś

grunt to obsługa oddziału i nikt tu nie przebije mojego PKO BP, które mam 20 metrow od domu :)
4-

Gość 2014-11-28 15:11:42 Odpowiedz Zgłoś

dla mnie najwazniejsza jest jakosc obslugi klienta, sympatczny personel i to, zeby oddzialow bylo jak najwiecej, a tu przoduje PKO i dlatego z nimi jestem.
0

enter 2014-12-01 15:29:25 Odpowiedz Zgłoś

czekam na to - jestem klientem indywidualnym mam problem znaleźć placówkę dla siebie w centrum lub z dogodnym dojazdem w Kielcach , dla biznesu znalazłam . Może wreszcie coś się zmieni -czekam
2+

Gość 2014-12-02 14:56:53 Odpowiedz Zgłoś

oddziały są bardzo ważne bo w konuc to jednak w nich sie zalatwia sporo spraw i tu najlepsze jest PKO bo ma ich najwiecej.
1-
Strona 1 z 2 1 2
9 To już prawdziwa inwazja małych polskich browarów. Zobacz, co oferują 17.10.2014 15:16
11 To McDonald's? Niezupełnie... Zobacz, jak podrabiają słynne hamburgery 03.09.2014 10:30
Sponsorowane